Latest Posts

Właściwości odchudzające zielonej kawy

Coraz więcej informacji zostaje rozpowszechnianych na temat cudownych właściwości zielonej kawy. Panuje powszechna opinia wśród specjalistów, że zielona kawa to będzie hit wśród dietetyków. I rzeczywiście można zauważyć rosnące zainteresowanie produktem wśród osób chcących zrzucić zbędne kilogramy.

Wygląd zielonej kawyZiarna kawy są zbierane wówczas, gdy są jeszcze zielone a więc nie do końca dojrzałe. Zielona kawa nie jest poddawana tradycyjnemu procesowi palenia, czyli obróbce termicznej. A ma to zapewne ogromne znaczenie w procesie odchudzania, gdyż kawa zielona pobudza przyswajanie wody przez organizm.

W zielonej kawie występuje dość istotny składnik, którego nazwa to: kwas chlorogenowy. Ma on właściwości antyoksydacyjne, czyli świetnie oczyszcza organizm ze szkodliwych substancji. Poza tym ten rodzaj kawy ma jeszcze inne zalety jak chociażby zdolność obniżania ilości cukru w organizmie.

Pobudza również organizm do tego, aby wykorzystać wcześniej zgromadzone zapasy energii(glikogen oraz tłuszcz). No i działa oczyszczająco na organizm.

Zielona kawa jest droższa od tradycyjnej czarnej, ale warto spróbować odmienić coś w swoich dotychczasowych upodobaniach. Nie do końca wiadomo jakie składniki są odpowiedzialne za tracenie zbędnych kilogramów. Być może picie zielonej kawy sprawi, że w końcu nasze ubrania leżące w szafie będą pasować idealnie.

Błędy w odchudzaniu

W dzisiejszych czasach, gdzie otyłość jest dużym problemem, społeczeństwo ma niemałe problemy z rozwiązaniem tego problemu. Z czego to wynika? Przede wszystkim ze złego odżywiania oraz przez reklamowane ‚złote środki’, które mają dać nam zamierzony efekt.

Każdy z nas ma inny tryb życia i ma różne dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. Jeżeli przekraczamy naszą daną ilość, w dodatku jedząc na mieście fast foody, żadne suplementy diety nam nie pomogą. Od czego trzeba zacząć?

Brzuch kobietyPierwsze co powinniśmy zrobić, to obliczyć ile nasz organizm potrzebuje kalorii, żeby utrzymać naszą daną wagę (jest to tak zwany współczynnik BMR). Weźmy pod uwagę mężczyznę w wieku 30 lat, o wzroście 190 cm, ważącego 90 kg przy braku aktywności fizycznej.

Wyjdzie nam, że jego zapotrzebowanie wynosi 2404 kalorii, a jego makroskładniki powinny się dzielić na: węglowodany 55%, białko 15%, tłuszcz 30%. Co nam daje teraz ta wiedza? Ów mężczyzna jeżeli chciałby schudnąć, powinien sobie odjąć od 2404 kalorii 100 kalorii i utrzymywać tą daną ilość kalorii przez 2 tygodnie.

Po danym czasie powinien odjąć kolejne 100 kalorii. Jego organizm nie gwałtownie, aczkolwiek powoli zacznie spalać tłuszcz. Jeżeli zależy nam na jeszcze szybszy efekt, skutecznym dodatkiem jest aktywność fizyczna, która napędzi spowolniony metabolizm.

Trzeba jednak zauważyć, iż zapotrzebowanie kaloryczne może wtedy ulec zmianie. Ludzie jedzą w pośpiechu na mieście, lecz dogodnym rozwiązaniem jest przygotowanie sobie wieczorem posiłków na następny dzień z wyliczonymi makroskładnikami. Ktoś może powiedzieć, że odżywia się zdrowo i nie widzi efektów.

Powodem tego jest, iż każdego dnia dostarcza różne ilości kalorii, przez co jego organizm nie ma bodźca do utraty tkanki tłuszczowej. Na pomoc przychodzą też reklamy, które mają powodować utratę wagi. Nie są one złotym środkiem na nasz problem, jedynie mogą pomóc przy naszej diecie. Jak sama nazwa wskazuje suplement diety, powinien być dodatkiem.

Wypadanie włosów, łysienie a dieta

Wypadanie włosów bardzo często jest skutkiem niedoboru niektórych składników odżywczych. Składniki te (np. witaminy i minerały) niezbędne są włosom w niewielkich ilościach, aczkolwiek nawet najmniejszy deficyt w dostawach tych składników może doprowadzić do przerzedzenia się czupryny, osłabienia i zniszczenia włosów, a nawet do zahamowania ich wzrostu.

Do tego niedobory witamin i minerałów mogą powodować nie tylko nadmierne wypadanie włosów, ale też i problemy ze skórą głowy (łupież, etc.) dlatego powinniśmy zadbać o to, by dostarczać ich sobie w odpowiedniej ilości.

Najważniejszym źródłem witamin i minerałów jest pożywienie. Żadne odżywki nie zastąpią zdrowego jedzenia, a co jeśli w pożywieniu brak witamin i minerałów? Cóż, należałoby przygotowywać je w sposób bardziej przemyślany, ale jeśli z jakichś powodów jest to niemożliwe lub nie chcemy tracić czasu, możemy sięgnąć po suplementy.

Czytaj artykuł: Czy warto zrobić przeszczep włosów jeśli nic nie pomaga na łysienie i wypadające włosy?

Tabletki na porost włosów i łysienie

W zasadzie najprostsza suplementacja może opierać się na przyjmowaniu popularnych tabletek witaminowo – minerałowych. W ich składzie powinny znaleźć się witaminy z grupy B, C, A, E oraz minerały takie jak żelazo, cynk czy miedź. Suplementy są zazwyczaj szybciej i lepiej przyswajane niż witaminy z pożywienia toteż można liczyć na to, że nasze włosy szybciej odzyskają właściwą im kondycję i blask.

Niemniej jednak należy pamiętać, że sięganie po witaminy nie powinno stać się nawykiem. To swego rodzaju tryb ułatwień, który można stosować od czasu do czasu, a to dlatego, że zbyt długotrwałe kuracje witaminowe mogą prowadzić do rozleniwienia organizmu, który przestanie przyswajać witaminy zawarte w pożywieniu. Tak czy inaczej, mając na trosce wygląd i kondycję włosów należy przede wszystkim skupić się na diecie.

Zdrowe odchudzanie z dietetykiem

Szczupła sylwetka to dzisiaj obowiązujący kanon urody, a także oznaka zdrowia. Mimo to, coraz więcej osób nosi na sobie nadprogramowe kilogramy, gdyż nie potrafi przekonać się do zdrowego trybu życia. Nieudane próby stosowania popularnych odchudzających diet tylko zniechęcają do dalszej walki z otyłością.

Odchudzanie nie jest proste, gdyż musi trwać odpowiednio długo i wymaga bezwzględnego reżimu dotyczącego codziennego komponowania posiłków. Drobne odstępstwa, uleganie zachciankom to prosta droga do utraty osiągniętych efektów i powrotu do złych nawyków.

Niestety preparaty odchudzające również nas nie wyszczuplą. Ostatnio czytałem na onet.pl o tabletkach Piperine Forte z „cudownym” składnikiem o nazwie – „Piperyna”. Przykro mi, ale nie wymyślono jeszcze super pigułki, którą wystarczy połknąć, a za miesiąc będziemy modelami. Z resztą wystarczy przeczytać opinie na tej stronie – Piperine Forte i opinie o tym środku. Tak samo ma się sytuacja do innych reklamowanych cudów w TV (pamiętajcie, że te tabletki mają tylko wspomagać).

Jadłospis osoby odchudzającej kojarzy się z niesmacznymi daniami, którymi trudno zaspokoić głód.

Taki mit także potrafi zniechęcić do odchudzania, a przecież może być zupełnie inaczej. Dobrze skomponowana dieta zawiera istotnie mniejszą liczbę kalorii, ale nie powinna pozostawiać osobę odchudzającą się z poczuciem głodu.

Wszystko zależy od tego, jaki tryb życia prowadzi dana osoba i jaki powinien być w jej przypadku bilans energetyczny. Samodzielne ułożenie dietetycznego menu jest skomplikowane gdyż wymaga specjalistycznej wiedzy na temat wartości odżywczych poszczególnych składników jedzenia oraz umiejętności oceny przemiany materii i stanu zdrowia organizmu.

Dlatego też osoby chcące naprawdę się odchudzić, powinny udać się o pomoc do dietetyka. Tylko dietetyk będzie w stanie przygotować program żywieniowy, który podkręci metabolizm i pozwoli na stopniowe i trwałe pozbywanie się tłuszczu z organizmu. Jeśli do tego dołoży się systematyczny trening fizyczny, efekt odchudzanie z pewnością będzie szybko widoczny.

O czym należy pamiętać decydując się na uzupełnianie diety suplementami?

Suplementy uzupełniające wszelkie niedobory w diecie, przyjmujemy zazwyczaj bardzo chętnie i w dużych ilościach. Jednak czy zdajemy sobie sprawę z potencjalnych zagrożeń? Okazuje się, że niewielka część z nas jest ich świadoma, a to można przepłacić w dużym stopniu swoim zdrowiem.

Jakie suplementy cieszą się największym zainteresowaniem?

Najpopularniejsze na rynku suplementów są obecnie zwłaszcza preparaty witaminowe oraz mineralne, które bilansują niedobory między innymi witamin K, A, D, E (rozpuszczalnych w tłuszczu) oraz takich minerałów jak potas, wapń czy magnez.

Pod względem ryzyka przedawkowania zupełnie bezpieczna jest jednak wyłącznie witamina C. Pozostałe z wymienionych substancji, przyjmowane w nadmiarowych ilościach, powodować mogą nieprzyjemne i niebezpieczne skutki uboczne.

Jakie powikłania mogą wynikać z nierozważnego przyjmowania suplementów?

Tak oto nadmiar obecności w organizmie witaminy A, wiąże się nie tak rzadko z wystąpieniem zaburzeń działania układu współczulnego, niskim apetytem, pojawieniem się uporczywych nudności, a także defektami w funkcjonowaniu narządu wątroby.

Przedawkowanie witaminy K, może zaś wywołać znaczące obniżenie odporności organizmu, doprowadzić do wystąpienia zaburzeń jelitowej, a także wzmożonej, nieustannej senności.

Należy uważać także podczas przyjmowania, często bardzo potrzebnego zwłaszcza dla dzieci suplementu z witaminą D3. Jeżeli bowiem przesadzimy z przyjmowaną jej ilością, możemy wtedy narazić się na poważne ryzyko zachorowania na kamienicę nerkową.

Suplementy diety mimo wszystko warto stosować

Okazuje się jednak, że zażywanie preparatów witaminowo-mineralnych może – przy rozważnym ich stosowaniu – zapewnić naszemu organizmowi wiele dobrego. Tak oto suplementowanie witaminy C bardzo podnosi odporność na infekcje, uzupełnianie niedoborów witaminy D3 wzmacnia kości, a witamina z grupy E poprawia znacząco wygląd włosów i paznokci.

Nie bójmy się zatem stosowania suplementów diety, jednak zawsze przyjmujmy je w odpowiedniej ilości oraz z zachowaniem zaleceń umieszczonych na ulotce. W razie potrzeby możemy także przed ich przyjęciem skonsultować się z lekarzem bądź farmaceutą.

Jeśli chcemy stracić kilka kilogramów i chcemy sięgnąć po jakiś suplement odchudzające (np. tabletki Therm Line Fast) to nie zapomnijmy jednocześnie o zdrowym odżywianiu oraz o ruchu fizycznym. Nie opieramy się tylko na tabletkach.

Przy przestrzeganiu zasady niezbędnej ostrożności, na pewno preparaty witaminowe i mineralne będą służyły skutecznie naszemu nienagannemu zdrowiu.

L-karnityna w walce z nadwagą

Na rynku istnieje wiele różnych suplementów diety wspomagających odchudzanie. Część z nich jest jedynie dobrym chwytem marketingowym o znikomym działaniu, jednak niektóre z nich są godne uwagi. Produktem takim jest miedzy innymi l-karnityna, choćby ze względu na to, iż jest to związek produkowany przez ludzki organizm.

L-karnityna jest związkiem, który jest syntezowany w naszej wątrobie, jak również w nerkach i mózgu. Jej docelowym miejscem pracy są mięśnie. Dlaczego jest taka ważna? Ponieważ pełni rolę transportową długich łańcuchów tłuszczów do mitochondriów komórek, gdzie te przekształcane są na energię potrzebną do funkcjonowania komórek.

Oznacza to dla człowieka teoretycznie szybsze spalanie nadmiaru tkanki tłuszczowej poprzez zwiększenie zużycia tłuszczu w procesach energetycznych komórki.

Niestety ludzki organizm nie jest w stanie wytworzyć wystarczająco dużych ilości karnityny, aby skutecznie walczyć z nadwagą. Niedobory karnityny wpływają jednak nie tylko na proces spalania tłuszczu, ale także np. na mięsień sercowy – niedobór tego związku prowadzi do kardiomiopatii, czyli niewydolności mięśnia sercowego.

Samą l-karnitynę możemy pozyskiwać z pokarmu, bądź ją suplementować. Największą zawartością tego związku cechują się mięsa wołowe i baranina. Jeśli nasze zapotrzebowanie jest większe, możemy skorzystać z gotowych suplementów zawierających różne dawki l-karnityny.

Zazwyczaj wahają się od 250 mg do 1200 mg w jednej kapsułce i pokrywają dzienne zapotrzebowanie. Im bardziej jesteśmy aktywni fizycznie tym większe ilości l-karnityny powinniśmy przyjmować- czy to w sposób naturalny czy poprzez suplementy diety.